Montag, 21. September 2015

Pepeçura






Pepeçura



Malzemeler;

1 kg. siyah üzüm

1 su bardağı su

1 çay bardağı toz şeker

1 yemek kaşığı nişasta

2 yemek kaşığı mısır unu



Yapılışı;

Üzüm, su ve şekeri üzümler çatlayana kadar pişirin. Önce blendırdan geçirin sonra süzgeçle süzün. Nişastayı 2 yemek kaşığı suyla açın. Tencereye alıp mısır ununu ekleyin, karışımdan bir kaç kaşık alıp nişastalı karışımı ılıştırın. Yavaşça

Samstag, 19. September 2015

Çıtır Patates Köftesi








Çıtır Patates Köftesi



Malzemeler;

5 adet patates

2 adet yumurta

1 çay bardağı un

2 yemek kaşığı mısır unu

Yarım paket kabartma tozu

Karabiber, tuz



Yapılışı;

Patatesleri rendeleyerek diğer malzemelerle karıştırın. Eğer  kıvamı suluysa biraz daha un ekleyebilirsiniz. İster elinizde köfte formu verin, ister yemek kaşığıyla çevirerek şekillendirin. Kızgın yağda kızartarak kağıt

Freitag, 18. September 2015

Kajunlu Bamya Kızartması






Kajunlu Bamya Kızartması



Malzemeler;

Yarım kg. büyük bamya

2 adet yumurta

1 su bardağı süt

3/4 su bardağı un

1 tatlı kaşığı kajun baharatı

Tuz ve karabiber



Yapılışı;

Yumurta, süt, un ve baharatları çırparak pürüzsüz krep hamuru gibi bir hamur hazırlayın. 

Yıkanmış bamyaların tepelerinden çok az kesin ve sularının gitmesi için bir kağıt havlu üzerine alın. Harca bulayarak kızgın

Etkileyici Başlıklar Yazmanın 5 Püf Noktası

Her gün yüzlerce blogda binlerce içeriğin paylaşıldığı bir dünyada insanların sizin yazılarınızı okumasını nasıl sağlayabilirsiniz? Çoğunuzun aklına aynı şey geliyordur muhtemelen; dikkat çekici bir başlık ile…

Bu yazıda dikkat çekici, etkileyici, merak uyandıran ve muhtemelen yazınızın daha fazla okunmasını sağlayacak bir başlığın nasıl yazılacağıyla ilgi yaptığım araştırma ve edindiğim deneyimleri paylaşacağım.

etkileyici başlıklar


Dikkat Çekici Bir Başlık Nasıl Yazılır?

Yazı başlıkları genelde ihmal edilir, akla gelen ilk cümle ile doldurulur. Halbuki başlık üzerinde fazlasıyla düşünülmeli, her bulunan başlıktan sonra kendi kedine “acaba ben bu başlığı görsem yazıyı okumak için tıklar mıydım?” sorusu sorulmalıdır.

Geçtiğimiz günlerde hakkında bir yazı yazdığım inbound marketing ve content marketing ile ilgili slideshare sunumlarını, infografikleri ve blog yazılarını okuduğumda sektörün içerisindeki insanların başlık yazma konusunda nasıl detaylı araştırma yaptığını gördüm ve sonuçları sizinle de paylaşmak istedim.

1. Sayı Kullanın

Başlıklarda sayı kullanmak bir kural değil elbette ama yapılan araştırmalar konusu ne olursa olsun sayı kullanılan başlıkların daha çok dikkat çektiği ve daha fazla tıklandığını söylüyormuş. Gelin bir örnek verelim:

- İyi blogger olmanın yolları
- İyi blogger olmanın 13 yolu

Bu iki başlıktan hangisi sizin dikkatinizi daha fazla çekti? Bence de başlıklarda sayı kullanıldığında okuyucuyu daha fazla cezbediyor. Sanırım sizce de öyle.

2. İlginç Sıfatlar Kullanın

Zahmetsiz, özenli, eğlenceli, ücretsiz, inanılmaz, temel, kesin, garip sıfatları yazı başlığında ismin önüne elediğinizde okuyucuda bıraktığı etki artacaktır.

- Blogger temaları
- Eşsiz blogger temaları

Örnekte gördüğünüz gibi sıfatlar insanların ilgisini fazlasıyla çekiyor.

3. Özgün Kelimeler Kullanın

Özgün kelimeler derken kullanın derken sizden edebiyatçı gibi davranmanızı istemiyorum merak etmiyorum :) Çoğumuzun kullandığı “şey” diye bir kelime var. Yazı başlıklarında şey yerine nedenler, ilkeler, gerçekler, dersler, fikirler, sırlar gibi daha özgün kelimeler kullanın.

- Sizi daha iyi bir blogger yapacak 5 şey
- Sizi daha iyi bir blogger yapacak 5 sır

Gördüğünüz gibi başlık hem daha profesyonel bir şekle bürünüyor hem de okuyucunun ilgisini çok daha fazla çekiyor.

4. Soru Sorun

Ne, neden, nasıl, ne zaman gibi kelimeler tetikleyici kelimelerdir. Üstelik insanlar genellikle Google ve diğer arama motorlarında soru sorarak arama yaparlar. Böylece başlığınız hem kullanıcı, hem de Google dostu olur.

- Blog trafiğini arttırma
- Blog trafiği nasıl arttırılır?

İçeriğiniz aynı olmasına rağmen başlığı ikinci örnekteki gibi soru cümlesi olarak yazdığınızda arma motorlarından gelen ziyaretçinizde de artış olacaktır.

5. Vaatte Bulunun

Okuyucuya yeni bir şey mi öğreteceksiniz? Daha önce hiç yapmadığı bir şeyi mi yaptıracaksınız? Bunu başlıkta belirtin.

- Ziyaretçi sayısını arttıran taktikler
- Bu taktiklerle ziyaretçi sayınız artacak

Gördüğünüz gibi ikinci örnekte okuyucuya bir vaatte bulunmuş oluyorsunuz. Bu oldukça etkileyici bir yöntem gibi gözüküyor. Tabi abartıya kaçmamak koşulu ile.

Son Sözler

Yazı başlıkları, onca emekle hazırladığınız içeriğin ziyaretçi tarafından okunup okunmayacağını belirleyen en önemli faktör. Bu nedenle yukarıda paylaştığım püf noktalarının da yardımıyla yazı başlıklarınıza daha fazla kafa yormanızı öneriyorum.

Faydalı olması dileğiyle…

Donnerstag, 17. September 2015

[5 x nachgefragt bei..] Claire Davidson von URBANARA


Neben meinem neuen Lieblingsbild im Wohnzimmer (heute oute ich mich als großer Robin Williams-Fan) möchte ich euch auch gerne meine neue Lieblingslampe zeigen. Ich war nämlich eine Weile auf der Suche nach der perfekten Leselampe für´s Sofa, die schön, funktional und praktisch in einem sein soll und die im besten Falle auch verstellbar ist.
Fündig geworden bin ich dann bei Urbanara und auch auf die Gefahr hin, dass ich mit meiner Farbwahl nicht wirklich im Trend liege, sind wir hier alle begeistert von unserer neuen messingfarbenen Stehlampe im Retro-Look.

Urbanara selbst ist bestimmt den meisten von euch schon ein Begriff. Neben den ausgewählten Wohnaccessoires wie den gewebten Körben aus Indien, wunderschöner Keramik aus Schweden und handgegossenen Duftkerzen findet man vor allem hochwertige und exklusive Wohntextilien von bester Qualität. Und das alles zu sehr fairem Preis, denn Urbanara arbeitet direkt mit handverlesenen Herstellern weltweit und verzichtet komplett auf jegliche Zwischenhändler.







Lieblingsstücke für Zuhause


Für meine Rubrik 5 x nachgefragt habe ich mich daher dieses Mal mit Urbanara-Mitgründerin, Claire Davidson, unterhalten und sie nach den derzeit größten Wohntrends und ihrem Lieblingsstück für Zuhause gefragt.



Liebe Claire, schön, dass du dir die Zeit genommen hast, um meine Fragen zu beantworten! Erzähl doch bitte kurz was zu URBANARA und wie die Marke entstanden ist. 

Mein Mitgründer Ben und ich lebten damals in Shanghai und jeder hatte sich gerade die erste eigene Wohnung gekauft. Auf der Suche nach qualitativ hochwertigen Produkten stellten wir dann beide relativ schnell fest, dass alles, was wir auf dem Markt in wirklich guter Qualität und schönem Design finden konnten, so teuer war, dass wir es uns zum damaligen Zeitpunkt nicht leisten konnten oder wollten. So kamen wir ins Gespräch. Nicht zuletzt weil wir beide aus Gründerfamilien stammen, entschieden wir uns dazu, es einfach selber zu machen. Denn wir beide stellten uns die Frage, ob Qualität tatsächlich teuer sein muss. Und so war die Idee zu URBANARA geboren.

Was macht Eure Produkte so besonders und gibt es einen typischen URBANARA Stil? 

Bei all unseren Kollektionen setzen wir auf Qualität, natürliche Materialien und beste Verarbeitung und geben Produktinformationen transparent weiter. Und da machen wir keine Kompromisse: Uns ist wichtig, wie und wo ein Produkt gefertigt wird und das geben wir auch an den Kunden weiter. Und erst wenn uns die Qualität zu 100% überzeugt, wird ein Produkt auch in unsere Portfolio aufgenommen.
Der Urbanara Stil lässt sich wohl am besten so beschreiben: Wir haben es uns zum Ziel gesetzt, Lieblingsstücke für Zuhause zu produzieren. Daher fokussieren wir uns auf zeitloses Design. Das heißt aber nicht, dass wir nicht auch Trends aufgreifen.
  

Was ist dein aktuelles Lieblingsstück aus dem Onlineshop?    

Jetzt wo wir langsam auf den Herbst zusteuern, ziehen mich weiche, wärmende Stoffe wieder magisch an. Und die Uyuni Kaschmirdecke ist und bleibt einer meiner Favoriten. Sie ist leicht, unglaublich weich und mit ihrem Diamantmuster speziell und doch zeitlos.

Dein MustHave für ein gemütliches Zuhause? 

Ganz allgemein Textilien, denn sie verwandeln die Wohnung in ein Zuhause. Sie bringen Farbe, Persönlichkeit, Wärme und Atmosphäre in den Raum. Und im Herbst und Winter immer Duftkerzen.

Was ist deiner Meinung nach der derzeit größte Wohntrend?     

Bei den Materialien wird Kupfer nun endgültig von Messing abgelöst. Bei den Farben wird es erwachsener. Mint wird von dunklerem Grün abgelöst und mit warmen Senfgelb und verwaschenen Pastelltönen kombiniert. Grau in allen Nuancen spielt in der kommenden Saison auch eine große Rolle. Mit Grobstrickstrukturen und außergewöhnlichen Texturen wird es zum Blickfang.



Ich bedanke mich vielmals bei Claire für das tolle Interview!
 
Liebe Grüße,
Rebecca

 






Mittwoch, 16. September 2015

Inbound Marketing Ve Bloglar

2011 yılının Şubat ayında oluşturduğum Blog Hocam’da bugüne kadar ısrarla üzerinde durduğum ve sizlere anlatmaya çalıştığım bir konu vardı. Pazarlama…

21. yüzyıl yani dijital çağda artık pazarlama faaliyetleri de dijital ortama taşındı ve biz bloggerlar da dijital pazarlamada önemli bir aracız. Bizi takip eden, ne anlattığımızı önemseyen, önerilerimizi dikkate alan insanlar var. İşte bu durum da markaların iştahını fazlasıyla kabartıyor ve blogları pazarlama stratejilerinde önemli yerlerde konumlandırıyorlar.

Dijital pazarlamanın da kendi içinde farklı çeşit ve yöntemleri olsa geleneksel yöntemlerin yerini insanlara değerli içerik sunarak onları markaya bağlama yöntemi aldı. Bu da “Inbound Marketing”in yükselişi demek.

Inbound Marketing Nedir?

Inbound marketing kavramı size yabancı geldiyse veya ilk kez duyduysanız basitçe anlatmaya çalışayım.


Inbound marketing, bir markanın, hedef kitlesinin ilgisini çekecek, onları cezbedecek içeriklerle bu kitlenin marka veya ürün hakkında daha fazla bilgi almasını, onları potansiyel müşteriye çevirmeyi amaçlayan pazarlama yöntemidir.

Sanırım bu kısa ve basit tanımlama bile inbound marketingde blogların/bloggerların önemi hakkında ipucu vermiştir.

Türkiye’de Inbound Marketing?

Inbound marketing aslında internetin yaygınlaşması ve tüketicilerin değişen satın alma davranışları sonucunda ortaya çıkan bir yöntem. Nasıl mı?

Çok uzağa gitmeyin ve kendinizi düşünün. Bir elektronik eşya veya kozmetik ürün satın alacaksanız. Yapacağınız ilk şey ne? Google’a girip arama yaparak söz konusu ürün veya marka hakkında araştırma yapmak değil mi? Yani artık tüketici araştırıyor, bilgi sahibi olmak istiyor, güvenmek istiyor.

Türkiye’de pek bilinmeyen inbound marketingin yakın zamanda tüm markaların öncelikli pazarlama yöntemlerinden biri olacağını öngörmek zor değil. Şuan için Türkiye’de bu işi cidiye alan ve yatırımlarını bu yönde yapan tek firma Netvent. Kısaca bu firmanın yaptıklarından bahsetmek isterim.

Netvent Ve Inbound Pazarlama

Inbound Pazarlama alanında tüm süreçleri kapsayacak şekilde Türkiye'de hizmet veren ilk şirket olan Netvent, Ankara Hacettepe’de ve İngiltere Read ing’de bulunan ek ib i i le bu alana yönel ik Ar-Ge çalışmaları yapmaktadır. Ar-Ge çalışmalarından ve uluslararası partnerler inden elde ettiği tecrübe i le markalara danışmanlık hizmeti sağlamaktadır. Hubspot, Searchmetrics, Moz, ve LRT gibi dijital dünyanın saygın şirketleri ile sağladığı iş ortaklıkları sayesinde markalara global ve güncel dijital stratejileri oluşturabilmektedir.

Bu arada Netvent’in dijital pazarlama ile ilgili özgün ve oldukça kaliteli içerikler yayınladığı bir blogu da var. Biz bloggerlar için oldukça faydalı içeriklerin yer aldığı bu blogu takip etmenizde de fayda var.

Blog Yazmaya Devam

Inbound marketing çok kanallı bir pazarlama yöntemidir. Fakat şunu da herkes biliyor ki internette görünür olmanın en etkili yolu bloglardır. Bu yüzden bloglar inbound pazarlamada baş rolü oynar.

Markalar kendi bloglarında yayınladıkları içeriklerin yanı sıra hedef kitlesinin takip ettiği bloglarda da içerik yayınlatarak potansiyel müşterilerine ulaşmayı ve onları etkilemeyi hedeflerler. Bu durum bloggerlara 2 farklı fırsat yaratır.

1. Markalara veya onların pazarlama faaliyetlerini yürüten ajanslar blogunuzda içerikler yayınlamanızı ister. Bu da sizin için hem okuyucu kitlenize uygun içerik hem de ekstra maddi kazanç demektir.

2. Markalar kendi blogları için daha fazla içerik üretmeye çalışacaklar. Bu durum kendi yazar kadrolarını kurmayı veya dışarıdan freelance yazarlar ile çalışmalarını gerektirecektir. Kendini ispat etmiş bir blogger iseniz markalar sizinle çalışmak için can atacak, karşılığında maddi olarak sizi tatmin edeceklerdir.

Montag, 14. September 2015

Lohusa Şerbeti






Benim bu hatunsal işlere mecburen girişimin çoğu 2. kızdan sonra.. Şöyle ki ilk kızımda aman şerbete ne gerek var, aman diş buğdayına ne gerek var derken, diye diye.. Halk bunu istiyor gibilerinden bir arkadaş - çevre baskısıyla hepsini fazla fazla, çeşit çeşit yaptım. 



Lohusa Şerbeti de bunlardan hakkını fazlasıyla alanlardan..

Adetlere geleneklere girmiyorum çünkü ben tamamen doğal ve