Sonntag, 11. Mai 2014
237)Her Şey İnanmakla Başlar..
İnanmadığın bir savaşı kazanamazsın…
İnanmadığın bir maçı alamazsın, İnanmadığın bir ilişkiyi sürdüremez, İnanmadığın bir yuvayı kurtaramazsın…
İnanmadığın bir hareketin taraftarı olmaz.
İnanmadığın bir insanın arkasından yürüyemezsin…
İnanmadığın insanla arkadaşlık kurmaz, İnanmadığın yerlerde yatırım yapamazsın…
Her şey inanmakla başlar…
İnanırsan yaparsın……
İster insana, ister mekâna, ister memleketine, ister zamana;
Nereye yatırım yapacaksan yap, Önce inanacaksın…
Çünkü inanmazsan inandıramazsın.
Freitag, 9. Mai 2014
Biri Girişimcilik Mi Dedi?
Hakkımda sayfamı dikkatli okuyanlar blog yazarlığı, SEO, sosyal medya, dijital pazarlama, girişimcilik ve kişisel gelişim konularıyla ilgilendiğimi, bu konularda hem Blog Hocam, hem de diğer bazı bloglar için içerik ürettiğimi bilirler.
Ben de yakın zamanda faaliyete geçecek konsept restoranımla birlikte bu yaşıma kadar ki en büyük girişimimi gerçekleştireceğim. Sanırım ciddi bir girişimci adayı olduğum için son zamanlarda yurt içi ve yurt dışındaki girişimcilikle ilgili gelişmeleri takip ediyor, blogları okuyorum. Bu sayede de benim gibi girişimcilikle ilgilenen pek çok yeni arkadaşla tanıştım. Blogumu bilenler veya ben bahsettikten sonra öğrenenler hep aynı tepkiyi verdiler... “Neden dijital ortamda bir proje düşünmüyorsun?”
Bu tepkilerin de etkisiyle hep aklımın bir köşesinde olan internet girişimlerini son zamanlarda incelemeye başladım. Kim neyi nasıl yapıyor? Başarılı girişimlerin sırları neler? Ne tür bir proje boşluğu var? İnsanların ihtiyaçları neler?
Bu sorulara yanıt arayıp yeni fikirler üretebilirmiyimin peşinde koşarken gerçekten harika projelerle karşılaştım. Girişimci adayları hep tüm köşelerin kapıldığından şikayetçidir ama hala yeni fikirler üretebilen yaratıcı girişimler ve girişimciler var. İşte güzel bir örnek…
Waa2 Dikey Arama Motoru
Aktif internet kullanıcıları otomobil, emlak, kariyer, alışveriş gibi arama portallarını çok iyi bilirler. Bunlardan bazıları tutunca girişimci adayları benzerlerini yapmaya girişir, kimileri başarılı olur, kimileri başarısız… Fakat aslolan şudur ki bir girişimin başarılı olması için insanların ihtiyaçlarına cevap vermesi gerekir. Dolayısıyla piyasada yeterli sayıda ilan sitesi varken yeni bir tane daha açmanın bir anlamı yoktur. Bunun yerine insanların bu ilan sitelerinin tümüne hümkedebileceği bir proje üretmek daha mantıklıdır. Çünkü insanların buna ihtiyacı vardır.
Yeni tanıştığım Waa2 isimli proje tam da bu ihtiyacı gidermeye yönelik hazırlanmış dikey bir arama motoru. Waa2 ana sayfasını ziyaret ettiğinizde basit ve anlaşılır bir arayüzü olduğu için ne işe yaradığını zaten çok iyi anlayacaksınız ama ben biraz bilgi vermek istiyorum.
Waa2, araba, ev, iş, moda ve ürünlerle ilgili ilanları sizin için tarayıp en uygun sonuçları veren bir arama motorudur. Waa2 sayesinde tek tek siteleri taramanıza gerek kalmadığı için ciddi bir zaman tasarrufu sağlarsınız. Üstelik raporlama özelliği sayesinde istediğiniz aramalar belirli periyotlarla size e-mail olarak gönderilir. Böylece yeni bir sonuç var mı yok mu diye tekrar tekrar arama yapmanıza gerek kalmaz.
Birkaç örnek aramayla Waa2 arama motorunun performansını test edelim isterseniz…
Örneğin benim de asıl mesleğim olan Metalurji Ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili iş alanlarını arayalım. Bunun için Waa2’yi ziyaret edip iş arama kısmına “metalurji ve malzeme mühendisi” yazıyorum.
Gördüğünüz gibi farklı yerlerdeki “metalurji ve malzeme mühendisliği” ile ilgili ilanlar kısa sürede listelendi. Sonuç sayfasının sol tarafında detaylı arama ve filtreleme yapmanız da mümkün.
Araba arama bölümünde bir deneme yapıp Honda Civic şeklinde bir arama yaptığımızda yine farklı ilan sitelerindeki Honda Civic ilanları hızlı bir şekilde karşımıza geliyor. Soldaki filtreleme bölümünden istediğimiz özellikte araçları görebiliyoruz.
Ev arama bölümünde ise kiralık ve satılık seçeneklerinden birini seçip anahtar kelimeyi yazarak arama yapabiliyorsunuz. Örneğin ben oturduğum semt olan Beylikdüzündeki ilanlar için arama kutusuna “beylikdüzü” yazıyorum. Sonuçlar arsında detaylı filtreleme yapmak ev arama motorunda da mümkün.
Geleleim daha çok bayanları ilgilendiren moda arama motoruna. Waa2’nin moda arama bölümü çok detaylı bir arama yapıyor ve istediğiniz ürünün en ucuz nerede olduğunu bulmanızı sağlıyor. Üstelik ürünleri ucuzdan pahalıya göre sıralama özelliği de var.
Örneğin ceket diye bir arama yaptığımızda sonuç sayfasındaki sıralama seçeneklerini kullanarak en ucuz ve en yeni ürünlere kolayca ulaşabiliyorsunuz.
Bir arama da ürünler arama motorunda yapalım. Bunun için Waa2’yi ziyaret edip ürün arama kısmına “led tv” yazıyorum.
Led TV sonuçlar yine hızlı bir şekilde listeleniyor ve farklı sitelerdeki farklı led tvlere kolayca ulaşabiliyoruz.
Waa2 arama motoru, algoritması sayesinde veri tabanına sürekli yeni bilgiler eklediği için arama sonuçları her geçen gün güncellenebiliyor. Bu güncellemeleri takip etmek, yeni eklenen sonuçlardan haberdar olmak için Waa2’nin Alert özelliğini kullanabiliyoruz.
Yaptığınız aramalardan sonra açılan sonuç sayfasının en altında yer alan forma e-posta adresinizi yazıp kaydolduğunuzda yeni sonuçlar e-posta adresinize otomatik olarak gönderilecek. Bu da ciddi bir zaman tasarrufu ve kolaylık demek.
Waa2 Moda
https://www.facebook.com/modawaa2
http://twitter.com/waa2moda
Waa2 Turkiye
https://twitter.com/Waa2Tr
https://www.facebook.com/waa2tr
Söz Sizde
Projeyi nasıl buldunuz? Sizce de insanların ihtiyacını karşılamaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya yönelik bir proje değil mi?
Mittwoch, 7. Mai 2014
Trafik Kaynakları
Blogumuza çeşitli kaynaklardan ziyaretçiler geliyor. Blogunuzdaki bu ziyaretçi akışına web dilinde trafik diyoruz. Peki trafik kaynaklarının neler olduğu hakkında bilginiz var mı? Aşağıda çeşitli trafik kaynakları hakkında bilgi vermeye ve fikirlerimi yazmaya çalıştım.
Organik Trafik
Arama motorlarında yapılan çeşitli aramalarda çıkan sonuçlardaki yazılarınıza tıklanarak gelen trafiktir. Özellikle çok sayıda yazısı olanlar, yazıları düzenli olarak indexlenen ve SEO çalışması yapmış olan blogların 1 numaralı trafik kaynağıdır.
Arama motorlarında bazen çok alakasız aramalarda bile blogunuz çıktığı için organik trafiğin dönüşüm ve etkileşim oranı düşük olabilir. Arama motorları vasıtasıyla blogunuza ulaşan ziyaretçileri düzenli okuyucuya çevirmek zordur.
Organik trafik hacmini ve dönüşüm oranını arttırmak için kapsamlı bir anahtar kelime araştırması yapılmalı ve hedeflenen kelimelerde üst sıralarda çıkmak için optimizasyon çalışmaları yapılmalıdır.
Yarı Organik Trafik
Bu kavram ilk kez duyuyor olabilirsiniz. Endişelenmeyin, çok normal. Çünkü bu kavram tamamen benim uydurmam :) Anlamı ise arama motorlarında blogunuzun ismini yazarak arama yapanların ziyaretiyle oluşan trafik.
Teknik olarak organik trafikle aynı olsa da ikisini ayırmak istedim. Çünkü organik trafikle gelen ziyaretçiler muhtemelen blogunuzu İlk kez ziyaret ediyorlardır ve bir daha ziyaret edip etmeyecekleri belli değildir. Yarı organik trafikle gelen ziyaretçiler ise bilinçli ve düzenli okuyucularınızdır. Zaman zaman arama motorlarına bloguzun adını yazarak ziyaret ederek yeni yazı olup olmadığına bakarlar.
Yarı organik trafiği arttırmak biraz da marka olabilmekle ilgili. Blogunuzun ismi insanların zihninde yer etmeli ki arama motorlarına yazıp arasınlar. Ayrıca çok kaliteli ve benzersiz içeriğiniz olmalı, yazılarınız insanlarda merak uyandırmalı, blog isminiz kısa ve akılda kalıcı olmalıdır. Blogunuzun ismi arandığında ilk sırada çıkmanız gerektiğini yazmama gerek yok sanırım.
Direkt Trafik
Direkt trafikle blogunuzu ziyaret eden kişiler blogunuzun en sağlam okuyucularındandır. Direkt trafikle gelenler blogunuzun adresini tarayıcının adres satırına yazarak veya sık kullanılanlar listesinden blogunuzu seçerek gelirler. Yani hedefleri bellidir, blogunuz…
Direkt trafiğinizi arttırmak için aynı yarı organik trafikte olduğu gibi markalaşmanız çok önemli. Blogunuzun adresi kısa ve akılda kalıcı olmalıdır ki insanlar direkt adresi yazarak blogunuzu ziyaret etsinler. Bu yüzden blogspot yerine özel alan adı yani domaini olan bloglar daha avantajlıdır.
Direkt trafik sağlamanın diğer bir yolu da yazılarınızın veya blogunuzun ana sayfasının kullanıcılar tarafından tarayıcının favoriler (sık kullanılanlar) listesine eklenmesidir. Bunun için de tabiri caizse başucu eseri niteliğinde detaylı rehber içerikler oluşturmanız gerekir.
Sosyal Trafik
Son yıllarda blogların en önemli trafik kaynaklarından biri haline gelen sosyal trafik, sosyal medya hesaplarınızda paylaştığınız linklere tıklayarak blogunuza ulaşan ziyaretçileri kapsar. Sosyal medya hesaplarınızdaki takipçi sayınız ve kaliteniz, sosyal trafik hacmine doğrudan etki eder.
İnsanlar blogları artık Facebook, Twitter, Google+ gibi sosyal ağlar üzerinde takip etmeye başladı. Popüler sosyal ağlarda blogunuz için hesaplar oluşturarak ve ana sayfanızda bu hesaplara bağlantı vererek RSS, e-posta veya diğer yollarla blogunuzu takip etmek istemeyenlere alternatif takip yolları sunabilirsiniz.
Sosyal trafiğinizi arttırmak için hedef kitlenizin yer aldığı sosyal ağlarda hesap açarak bu hesaplardaki takipçi sayınızı arttırmalı ve paylaşımlarınızı optimize etmelisiniz. optimize etmek derken aynı yazıyı farklı gün ve saatlerde, farklı mesajlarla, linki kısaltarak paylaşabilirsiniz.
Viral Trafik
Viral trafik de teknik olarak sosyal trafik gibidir yani kullanıcılar blogunuza sosyal medya platformlarından uılaşırlar. Sosyal trafikle aradaki fark trafiğin sizin değil başkalarının sosyal medya hesaplarından gelmesidir.
Bir tweetiniz retweet edildiğinde veya Facebook sayfanızda yayınladığınız bir yazınız paylaşıldığında retweetleyen ve paylaşan kişinin takipçileri de yazınıza ait linke tıklayarak blogunuza ulaşır. Buna kısaca vira etki diyebiliriz.
Viral trafik için diğer bir yöntem de blogunuza eklediğiniz sosyal paylaşım butonlarıdır. Okuyucular yazılarınızın altında veya üstünde yer alan sosyal paylaşım butonlarını kullanarak yazıyı sosyal medya hesaplarında paylaşırlar. Böylece yazınız sadece kendi takipçilerinize değil, takipçilerinizin takipçilerine de ulaşır.
Viral trafik için sosyal medya etkileşiminizi arttırmalı, insanlarla samimi ve iyi ilişkiler kurmalı, blogunuza mutlaka ama mutlaka sosyal paylaşım butonları eklemelisiniz.
Yönlendirme Trafiği
Başkala sitelerde yer alan linkinize tıklanarak sağlanan trafik yönlendirme trafiğidir. Toplistlerde, imleme sitelerinde, forumlarda, diğer bloglarda veya internet sitelerinde insanları blogunuza yönlendiren bir link veya banner yönlendirme trafiği oluşturur.
Yönlendirme trafiği 2 şekilde oluşur. Birincisi sizin çeşitli yerlere linkinizi bırakmanız. İkincisi ise başkalarının sizin blogunuza link vermesi yani refere olması.
Yönlendirme trafiğini arttırmak için diğer bloglarla link değişimleri yapabilir, forumlara ve bloglara yorumlar yazabilir, çeşitli dizinlere ve imleme sitelerine blogunuzu ekleyebilirsiniz.
E-Mail Trafiği
E-postalarda yer alan linklerinize tıklayarak blogunuza ulaşan ziyaretçileri kapsar. 3 şekilde gerçekleşir. RSS beslemeleriniz e-posta ile abone olanlar, e-posta listelerinize abone olanlar ve e-posta imzaları.
FeedBurner’da RSS beslemelerini e-posta ile alaya yarayan bir özellik var bildiğiniz gibi. Yeni bir yazı yayınladığınızda abonelerin mailine otomatik olarak gönderilir. E-posta beslemelerini özet olarak gönderirseniz, yazının tamamını okumak isteyen aboneler yazı başlığına tıklayarak logunuzu ziyaret etmek zorunda kalırlar.
Diğer bir e-mail trafik yöntemi ise e-posta listeleridir. E-mail marketing çalışması kapsamında çeşitli listeler oluşturabilir ve bu listelere blog yazılarınızın linkini içeren e-postalar gönderebilirsiniz.
Son olarak e-maillerinizde imza olarak blog adresini kullandığınızda buradan da e-mail trafiği elde edebilirsiniz.
Ücretli Trafik
Ücretli trafik reklam vererek veya it satın alınarak elde edilir. Adwords gibi PPC reklam yöntemleri, popüler sitelerden banner veya advertorial içerik alımları kabul edilebilir ama hit satın alma sitelerini kullanılarak elde edilen trafik hiç bir anlam ifade etmez ve kendini kandırmaktan başka bir şey değildir.
AdWords, blogunuzun reklamının Google’da yapılmasını sağlayan bir reklam programıdır. Belirlediğiniz kelimeler ilgili aramalarda organik sonuçların üstünde ve sağında blogunuz gözükür.
Organik hit sağladığını iddia eden sitelerden ve bu siteleri kullananlardan aslında bahsetmek bile istemiyorum. Sadece başarılar diliyorum :)
Söz Sizde
Yukarıda bahsettiğim trafik kaynakları arasında favoriniz ve en değerli gördüğünüz trafik kaynağı hangisi?
Dienstag, 6. Mai 2014
236)Duadan Önce Söyleyin Dualarınız Kabul Olsun İnşallah...
Allâhü Teala’nın bir meleği vardır; bu melek “Ya Erhamerrahimin ” diyen kimseleri takip eder. Bir kimse ” Ya Erhamerrahimin ” kelimesini üç defa söylerse melek:
Mercimekli Patatesli Bulgur Pilavı
Mercimekli Patatesli Bulgur Pilavı
Malzemeler;
1 su bardağı yeşil mercimek
1 su bardağı iri bulgur
1 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz, karabiber, su
Yapılışı;
Mercimekleri yarı diri kıvamda haşlayıp suyunu süzün. Yağları bir tencerede eritin, bulguru ekleyerek bir kaç kez çevirin. Patatesi rendeleyin, yeşil mercimeği de ilave edip biraz